Jump to content

VTG

Moderators
  • Content Count

    109
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

VTG last won the day on January 14

VTG had the most liked content!

Community Reputation

17 Good

About VTG

  • Rank
    Moderator - Programming
  • Birthday March 26

Personal Information

  • Steam
    http://steamcommunity.com/id/ VTG26
  • Sex
    Male

Recent Profile Visitors

390 profile views
  1. PRO Esti activ si comportamentul e ok.
  2. VTG

    Tutorial MySQL

    Bazele de date sunt folosite pentru stocarea informatiilor in vederea furnizarii ulterioare in functie de solicitarea primita. MySQL este un sistem de baze de date functional independent. In PHP exista functii pentru toate operatiile executate asupra bazelor de date MySQL. Administrarea MySQL se poate face din linie de comanda sau folosind browserul si accesand aplicatia numita PHPMyAdmin scrisa in PHP. Cele mai uzuale operatii cu bazele de date sunt: CREATE creaza o baza de date sau un tabel. DROP sterge o baza de date sau un tabel. INSERT adauga inregistrari intr-un tabel. DELETE sterge inregistrari dintr-un tabel. UPDATE updateaza inregistrarile dintr-un tabel. SELECT selecteaza un tabel. ALTER alterarea unui tabel. In MySQL spatiul alocat pe discul serverului este functie de tipul de date. Cateva din tipurile de date folosite in bazele de date MySQL sunt: int() numar intreg 32 biti. bigint() numar intreg 64 biti. tinyint() numar intreg (-128 la 127 sau 0 la 255)8 biti. mediumint() numar intreg 24 biti. smallint() numar intreg 16 biti. char() sectiune cu lungime fixa de la 0 la 255 caractere. varchar() sectiune cu lungime variabila de la 0 la 255 caractere. float() numar mic cu virgula flotanta. double numar mare cu virgula flotanta. text sir cu maximum 65535 caractere. date() data in format YYYY-MM-DD. date data in format YYYY-MM-DD HH:MM:SS. time ora in format HH:MM:SS. Pentru ca baza de date sa fuctioneze mai bine coloanelor li s-au adaugat modificatori de coloana. Tipul de date intregi incep de la valori negative la pozitive. Daca se adauga optiunea UNSIGNED, care este un modificator de coloana, nu vor mai fi valori negative ci vor incepe de la 0. Alti modificatori sunt: AUTO_INCREMENT functioneaza cu orice tip intreg. La fiecare rand nou adaugat in baza de date numarul asociat va fi incrementat. NULL inseamna fara valoare (diferit de spatiu sau zero). NOT NULL inseamna ca orice inregistrare va fi considerata ceva. PRIMARY KEY este rolul primei coloane din tabel, totodata reprezentand elementul de referinta pentru fiecare linie.
  3. VTG

    Tutorial PHP

    Ce este PHP? PHP este prescurtarea de la Hypertext PreProcessor. Spre deosebire de paginile HTML care puteau fi verificate si pe calculatorul local paginile PHP nu pot fi verificate decat daca sunt gazduite pe un server web care are instalat PHP. Cand accesam o pagina HTML serverul care o gazduieste trimite pagina HTML catre browser spre afisare. In cazul unei pagini PHP serverul citeste codul PHP, il interpreteaza si genereaza dinamic pagina HTML care este trimisa browserului spre afisare. Acesta este motivul pentru care utilizatorii folosesc PHP pentru construirea unor pagini cu continut dinamic. Fisierele PHP au extensia php. Puteti scrie astfel de fisiere cu Notepad sau cel mai indicat cu un editor specializat care va indica si numarul liniilor, lucru util la depanarea scripturilor. Verificati ca nu aveti extensiile ascunse (My Computer -> Tools -> Folder Options -> View -> debifati Hide extensions for known file types). Pentru a putea crea fisiere php dati clic dreapta New -> Text Document, apoi il redenumiti nume.php. Cand PHP-ul parcurge un fisier de fapt "citeste" textul pana cand intalneste una din etichetele speciale care-i spun sa inceapa sa interpreteze textul ca pe cod PHP. Se executata codul pana cand este intalnita eticheta de inchidere. Apoi se "citeste" din nou textul mai departe. Acesta este motivul pentru care se poate adauga cod PHP in interiorul HTML-ului. Important: in cazul functiilor nu se face diferenta intre utilizarea literelor mari sau mici pentru variabile se face diferenta intre utilizarea literelor mari sau mici inchiderea unui rand se face obligatoriu cu caracterul ; ghilimelele se folosesc pereche "..." sau '...', folosirea lor "...' sau '..." constituie o eroare. Codul PHP este delimitat de unul din urmatoarele seturi de etichete de deschidere si inchidere: <$php$>etichete recomandate <script language="php$></script> <$$>folosirea lor necesita anumite setari pe server <%%>etichete tip ASP, folosirea lor necesita anumite setari pe server Exemplu: cel mai simplu script PHP este: <$php echo "Acesta este un script PHP"; $> Daca veti verifica functionarea acestui script pe un server veti vedea ca este afisat textul delimitat de ghilimele. Functia echo este folosita pentru afisarea informatiilor delimitate de ghilimele. Nu uitati sa inchideti randul cu ;. Similar functiei echo este functia print. In situatia in care scriptul nu este scris corect PHP-ul va afisa eroarea indicandu-va si locul unde aceasta apare. Erorile sunt afisate doar daca serverul este setat corespunzator (in php.ini este setat display_errors=On si error_reporting=E_ALL). Exemplu: in interiorul scriptului puteti insera si etichete HTML <$php echo "Acesta este un script PHP care contine si etichete HTML"; $> Exemplu: fisierul PHP poate contine intre etichetele <html> si </html> blocuri PHP delimitate de <?php ?> <html> <head><title>Exemplu0_3</title> </head> <body> Bloc HTML<br> <$php echo "Bloc PHP"; $> </body> </html> In PHP sunt trei metode prin care se poate adauga un comentariu care evident nu va fi afisat in browser ci are ca scop doar adaugarea de informatii necesare programatorului. Tot ce urmeaza dupa caracterele // sau # este considerat comentariu. De exemplu: // Urmeaza un comentariu in PHP Un comentariu format din mai multe linii este incadrat de /* si */. De exemplu: /* Comentariul in PHP scris pe doua linii */
  4. Ce este Python? Python este ceva numit un limbaj de programare. Preia ceea ce scrii (în mod normal denumit cod), îl transformă în instrucțiuni pentru calculatorul tău și le execută. O să învățăm cum să scriem cod pentru a face lucruri interesante și utile. Nu vei mai fi nevoit să folosești programele altora pentru a face lucruri cu calculatorul tău! Practic, Python este doar un alt program în calculatorul tău. Primul lucru pe care trebuie să îl înveți este cum să interacționezi cu el. Există multe metode ca să faci asta; prima este să interacționezi cu interpretorul Python, utilizând consola sistemului de operare (OS, prescurtare de la Operating System). O consolă (sau ‘terminal’, sau ‘linie de comandă’) este o formă de a interacționa cu sistemul tău de operare în mod text, așa cum ‘desktop’-ul, în combinație cu mouse-ul tău, este metoda grafică de interacțiune cu sistemul tău. Consola Windows este Command Prompt, numită cmd. O variantă simplă pentru a o obține este să utilizezi combinația Windows+R (unde Windows este tasta cu sigla Windows), care ar trebui să deschidă un dialog Run. Scrie apoi cmd și apasă Enter sau dă clic pe Ok. Poți de asemenea să o cauți în meniul de start. Ar trebui sa arate cam așa: C:\Users\myusername> Command Prompt-ul din Windows nu este la fel de puteric precum omologii lui din Linux și OS X, așa că ar fi posibil să dorești să apelezi Interpretorul Python (vezi mai jos) direct, sau utilizând programul IDLE cu care se livrează Python. Le poți găsi în meniul de Start. Interacțiunea cu Python¶ După ce pornește, Python va tipări niște informații de conext, similar cu: Python 3.3.2 (default, May 21 2013, 15:40:45) [GCC 4.8.0 20130502 (prerelease)] on linux Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information. >>> Poți acum să introduci cod Python. Încearcă: print("Hello world") Apasă Enter și vezi ce se întâmplă. Dupa ce îți afișează rezultatele, Python va reveni la prompt-ul interactiv, unde poți introduce o altă comandă: >>> print("Hello world") Hello world >>> (1 + 4) * 2 10 O comandă extrem de utilă este help(), care accesează o funcționalitate de documentare pentru explorarea tuturor lucrurilor pe care Python îți permite să le faci, direct din interpretor. Apasă q pentru a închide fereastra de documentație și a reveni la prompt-ul Python. Pentru a ieși din shell-ul interactiv, apasă Ctrl-Z și apoi Enter în Windows, sau Ctrl-D în OS X sau Linux. Alternativ, poți de asemenea să execuți comanda exit()! Executarea fișierelor Python Când ai de executat mult cod Python vei dori să îl salvezi într-un fișier pentru ca, de exemplu, să poți modifica bucăți din el (să rezolvi o eroare) și să îl execuți din nou fără a fi nevoie să introduci din nou restul codului. Alternativ poți salva codul într-un fișier și să îi transmiți numele acestuia executabilului python. Acesta va executa fișierul în loc să lanseze interpretorul interactiv. În Windows ar trebui să poți da dublu clic pe fișierul Python pentru a îl executa. Acum, când apeși Enter, fișierul este executat și vei vedea rezultatul ca și mai devreme. Dar de data aceasta, dupa ce Python va termina de executat toate comenzile din acest fișier va ieși din nou la prompt-ul sistemului, în loc să se întoarcă la shell-ul interactiv. Poți calcula lungimea diagonalei folosind teorema lui Pitagora. Această valoare este un bun candidat pentru a fi stocată într-o variabilă. Pentru a calcula rădăcina pătrată a unui număr în Python, va fi nevoie să imporți modulul math și să folosești funcția math.sqrt(). Pătratul unui număr este calculat cu operatorul **: import math c = math.sqrt(a**2 + b**2)
  5. Nume serial: The Witcher Gen: Fantasy, Adventure, Serial drama, Action Anul aparitiei: 2019 Episoade/sezoane: 1 sezon, 8 episoade, in curând apare al doilea sezon Descriere:Amplasat într-o lume medievală pe o suprafață cunoscută sub numele de Continentul, The Witcher este povestea vânătorului de monștri singuratic Geralt din Rivia, vrăjitoarei Yennefer din Vengerberg și prințesei Ciri, care descoperă că destinele lor erau legate. Primul sezon urmează acțiunea din Ultima Dorință și Sabia Destinului, o colecție de povestiri scurte, care preced principala sagă Witcher. Primul sezon explorează evenimente formative care le-au modelat pe cele trei personaje principale, înainte ca aceștia să se întâlnească unii cu alții. Alte Precizari: Trailer:
  6. Bine ai venit in comunitate!
  7. Ce este Java? Java este un limbaj de programare OOP sau orientat-obiect, dezvoltat de James Gosling la Sun Microsystems (acum filială Oracle), la începutul anilor ʼ90 și lansat în 1995. Limbajul împrumută o mare parte din sintaxa C și C++, dar are un model al obiectelor mai simplu. Java poate fi folosit pentru a dezvolta aplicații complete care pot rula pe un singur computer sau care pot fi distribuite între servere și clienți într-o rețea. De asemenea, poate fi folosit pentru a programa miniaplicații sau applets care nu sunt independente, ci sunt parte a unei pagini web și facilitează interacțiunea utilizatorului cu interfața grafică (intrând în competiție cu alte produse de acest tip, precum Adobe Flash sau Microsoft Silverlight). De ce este limbajul Java atât de popular? 1-Portabilitate: datorită platformei JVM (despre care vom povesti puțin mai jos), Java poate rula pe aproape orice tip de sistem. 2-Versatilitate: este disponibil pe majoritatea dispozitivelor - computere, smartphone-uri, console, centre de date etc. 3-Scalabilitate: Java a fost construit astfel încât extinderea să fie făcută cu ușurință, de aceea este atât de răspândit în rândul companiilor și start-up-urilor scalabile. 4-Error-freedom: este creat astfel încât să elimine cele mai multe erori de programare – bug-uri. 5-Comunitate mare: mulți sunt cei care utilizează și dezvoltă programe în Java, așa că asta duce la o comunitate mare de utilizatori și programatori gata să sară în ajutor oricând te confrunți cu o problemă. 6-Siguranță: este un limbaj foarte sigur, iar programele care rulează pe internet nu prezintă riscul de a fi infectate. 7-Compatibilitate: care garantează că aplicaţiile vechi vor continua să funcţioneze şi pe noile dispozitive. În ce domenii este folosit Java? Aplicațiile Java au fost folosite în diferite domenii, precum: 1-Banking: pentru gestionarea tranzacțiilor. 2-Retail: multe din aplicațiile de facturare/bonuri din restaurante sau magazine sunt scrise în Java. 3-Mobile - Android: applicațiile sunt scrise în Java sau folosesc API Java. 4-PC - desktop: Java este folosit pentru dezvoltarea multor aplicații populare de desktop, precum Gmail sau VLC Media Player. 5-Servicii financiare: este folosit în aplicații server-side. 6-Bursa de valori: pentru a scrie algoritmi - în ceea ce privește companiile în care ar fi bine să se investească. 7-Server Side: multe din aplicațiile corporate pentru business-uri foarte mari sunt scrise în Java (Oracle și IBM folosesc foarte mult Java în aplicațiile pe care le dezvoltă). 8-Scientific and Research Community: pentru a gestiona baze de date foarte mari. Care sunt componentele Java? Când vei începe să înveți Java vei vedea foarte des aceste abrevieri: JDK, JRE și JVM. Acestea sunt cele trei componente Java. 1-JDK – Java Development Kit (pe scurt JDK) este un pachet care pune la dispoziție mediul necesar pentru a dezvolta și a rula programul Java și include două lucruri: 1)Development Tools (pentru a dezvolta programul Java). 2)JRE (pentru a rula programul Java). 2-JRE – Java Runtime Environment (JRE) este un pachet de instalare care asigură doar rularea(și nu dezvoltarea) programului Java. 3-JVM – Java Virtual machine (JVM)este o parte foarte importantă atât a JDK cât și JRE pentru că este conținut de ambele. Orice program Java ai rula folosind JRE sau JDK, acesta se duce în JVM și JVM este responsabil pentru executarea programului Java linie cu linie.
  8. Codul JavaScript se adauga in paginile web folosind elementul HTML: <script> </script>. In interiorul etichetei <script> ... </script> se scrie codul JS. Pentru scrierea si executarea programelor JavaScript avem nevoie de un editor simplu de texte (cum ar fi Notepad++) si un browser (ex. Mozilla Firefox, Google Chrome). Putem, de asemenea, sa introducem instructiunile JavaScript intr-un alt fisier, extern, care va avea extensia ".js", pentru editarea acestui fisier este nevoie la fel de un editor simplu de texte. Avantajul fiind ca putem folosi acelasi cod in mai multe pagini HTML si in cazul necesitatii unei modificari in codul JavaScript, modificam doar datele dintr-un singur fisier (cel cu extensia ".js"). In cazul in care codul JavaScript se afla intr-un fisier extern, eticheta <script> din pagina HTML va trebui sa contina atributul "src" a carui valoare e locatia fisierului in care se afla codul JavaScript. - In fisierul extern cu extensia "js" nu trebuie sa scriem eticheta "<script>", scriem direct instructiunile scriptului. Exemplu: <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Title</title> </head> <body> <h3>Continut HTML ..</h3> <script> document.write('Textul afisat cu document.write() din JS.'); </script> </body> </html> Instructiunea document.write este folosita pentru a tipari ceva in pagina. Daca dorim sa incarcam scriptul dintr-un fisier extern (de exemplu "cod.js"), codul nostru in documentul HTML va arata astfel: <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Title</title> </head> <body> <h3>Continut HTML ..</h3> <script async src='cod.js'></script> </body> </html> Atributul "async" specifica incarcarea script-ului in mod asincron; adica, restul codului din pagina continua sa se incarce, fara a fi intrerupt de scriptul din 'cod.js' (e necesar cand instructiunile din script incarca alte fisiere externe, cum ar fi imagini, multiedia, etc.). - Iar fisierul "cod.js" va contine: document.write('Textul afisat cu document.write() din JS.');
  9. LISTE CIRCULARE Dacă într-o listă liniară ultima înregistrare este legată de prima, atunci lista se numeşte listă circulară. Dacă avem în vedere faptul că listele liniare sunt de două feluri, liste simplu înlănţuite şi liste dublu înlănţuite, şi faptul că listele circulare sunt, de fapt, ' cazuri particulare ale listelor liniare, nu este greu să ne dăm seama că listele circulare se pot clasifica astfel: - liste circulare simplu înlănţuite; - liste circulare dublu înlănţuite. în contiunare, vom prezenta pentru fiecare tip de listă circulară funcţiile care implementează operaţiile de bază, cum ar fi: 1. funcţia de creare; 2. funcţia de listare; 3. funcţia de ştergere a ultimului element. Crearea listei circulare simplu înlănţuită cu n înregistrări, corespunzătoare structurii de mai sus, care are prima înregistrare p şi ultima înregistrare u, se realizează la fel ca şi crearea listei liniare simplu înlănţuită numai că ultima înregistrare va fi legată de prima. Secvenţa de parcurgere a unei liste circulare simplu înlănţuită: - se efectuează operaţii asupra primei înregistrări, - se trece la cea de-a doua înregistrare; - plecând de la a doua înregistrare, cu c; - atâta timp cât nu s-a ajuns la prima înregistrare: - se efectuează operaţii asupra câmpurilor informaţionale; - se trece la următoarea înregistrare. Ştergerea ultimului element din listă, se realizează astfel: - se poziţionează pe înregistrarea dinaintea lui u, cu c (aceasta va deveni «); - se păstrează înregistrarea u în variabila q; , - se stabileşte legătura între c şi p; - se distruge înregistrarea q. Crearea listei circulare dublu înlănţuite cu n înregistrări, corespunzătoare structurii de mai sus, care are prima înregistrare p şi ultima înregistrare u, se realizează la fel ca şi crearea listei liniare dublu înlănţuită numai că ultima înregistrare va fi legată de prima şi prima legată de ultima. Secvenţa de parcurgere a unei liste circulare dublu înlănţuită: - se efectuează operaţii asupra primei înregistrări; - se trece la cea de-a doua înregistrare; - plecând de la a doua înregistrare, cu c; - atâta timp cât nu s-a ajuns la prima înregistrare: - se efectuează operaţii asupra câmpurilor informaţionale; - se trece la următoarea înregistrare. Ştergerea ultimului element din listă, se realizează astfel: - se poziţionează pe înregistrarea dinaintea lui u, u->as (aceasta va deveni u); - se păstrează înregistrarea u în variabila q; - se stabilesc legăturile între u->as şi p\ - se distrage înregistrarea q.
  10. Deci te-am preîntîmpinat frate. Cam mult comentezi tu.
  11. Contra unban. Aimlock clar, chiar cand faci bhop se misca ținta înspre capul lui. Nu mai da reply daca doresti sa fie luata in consideratie aceasta cerere.
  12. @Vlaic Silviu asteptam demo. @Georgeez nu da reply-uri te rog.
  13. Pro. Vezi sa faci mereu demo inainte sa dai ban.
  14. PRO. Ai grija la admin si nu da ban fara demo. Te-aș ruga sa faci si tu feedback-ul https://pubzone.ro/forum/1093-go-feedback/
|

Theme Made by Zayon & Cyber Designs

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.